19 octombrie 2008

...căutând fericireA

În ultimul timp am observat că nu pot să mai suport deloc tot ceea ce nu se termină cu bine. Mă refer aici la filme, carti... Vreau să râd, să mă bucur, să "trăiesc" povestea, dar în niciun caz să plâng. Uitându-mă după astfel de filme (mica mare obsesie a mea) nu am reuşit să gasesc nimic cu adevărat atragator ca şi subiect, ca actori...etc.
De accea m-am întors spre mica mea bibliotecă personală de filme dorind să gasesc ceva care să îmi ocupe timpul. Uitându-mă am dat peste un film, pe care l-am tot evitat datorită finalului trist. Nu ştiu de ce - poate dorinţa de a nu-l şterge făra a-l fi vizionat sau curiozitatea care m-a atras atunci când l-am procurat - dar m-a facut să il vizionez.

Un început relativ banal, o idee atat de vehiculată, prezenţa unor actori tineri, dar şi consacraţi mi s-au părut uşor uzate. Dar cine sunt eu să judec astfel de filme când doar aşa ceva caut?

Totuşi, am fost captivată. Am gasit o serie de replici remarcabile, precum :

Christopher McCandless: I'm going to paraphrase Thoreau here... rather than love, than money, than faith, than fame, than fairness... give me truth.

Christopher McCandless: The sea's only gifts are harsh blows, and occasionally the chance to feel strong. Now I don't know much about the sea, but I do know that that's the way it is here. And I also know how important it is in life not necessarily to be strong but to feel strong. To measure yourself at least once. To find yourself at least once in the most ancient of human conditions. Facing the blind death stone alone, with nothing to help you but your hands and your own head.

Christopher McCandless: : You don't need human relationships to be happy, God has placed it all around us.

Christopher McCandless: Mr. Franz I think careers are a 20th century invention and I don't want one.

Christopher McCandless: Two years he walks the earth. No phone, no pool, no pets, no cigarettes. Ultimate freedom. An extremist. An aesthetic voyager whose home is the road. Escaped from Atlanta. Thou shalt not return, 'cause "the West is the best." And now after two rambling years comes the final and greatest adventure. The climactic battle to kill the false being within and victoriously conclude the spiritual pilgrimage. Ten days and nights of freight trains and hitchhiking bring him to the Great White North. No longer to be poisoned by civilization he flees, and walks alone upon the land to become lost in the wild. - Alexander Supertramp May 1992

Christopher McCandless: [written into book] Happiness only real when shared.

Aaa....Am uitat ceea ce este mai important!:)) Filmul se numeşte INTO THE WILD (de parcă nu aţi fi văzutposterul)

Este o poveste bazată pe fapte reale, film realizat cu ajutorul familiei reale a eroului. Este în film, chiar un personaj care şi-a jucat propriul rol (episodic, la final-Jim Gallien), iar actorul principal pe lânga faptul că a slăbit enorm pe parcursul filmărilor-era necesar pentru personaj(aproximativ 18 kg) , a insistat şi nu a apelat la niciun cascador.....Sa vă aşteptaţi la referiri spre scriitori celebri şi o interpretare excepţională!

Un tânăr -Christopher McCandless- renunţă la tot ce înseamnă viaţa sa-casă, familie, bani... şi se hotărăşte să trăiască pe cont propriu dorind să facă o călătorie prin America, ţelul său suprem fiind trăirea în sălbăticia din Alaska pentru o perioadă de timp. Acesta doreşte o "detaşare" completă de lume, de superficial de tot ce se cheamă societate, să fie numai el, acţiunile sale... În 20 de luni, până ajunge în Alaska drumul îl va purta spre o serie de persoane care îl vor marca, ajutându-l să se maturizeze, să evolueze, să se vindece de abuzurile din copilărie dar şi să conştientizeze ceea ce are. În Alaska, descoperă că nu este îndeajuns pregătit şi deşi supravieţuieşte iernii, va rămâne blocat la propriu acolo odata cu venirea primăverii. La sfârşitul călătoriei sale, după această luptă continuă de a supravieţui el conştientizează greşeala făcută : "Fericirea este reală numai atunci când este împărţită!"


Se remarcă actori precum Emile Hirsch (rol principal), Marcia Gaz Harden (mama), Vince Vaughn, sau Kristen Stewart iar scenariul este scris de Sean Penn (şi director în acelaşi timp) bazându-se pe cartea lui Jon Kraker.


Un film extraordinar, nominalizat la Oscar şi câştigător al altor premii a reuşit să mă captiveze, să mă facă să realizez că poate că ceea ce cauţi e ceea ce nu ai, iar acea fericire şi acel happy-ending mi se părea atât de necesar pentru că realitatea este că de cele mai multe ori în viaţa reală nu reuşim să atingem acea fericire, sau dacă o gasim trecem pe lânga ea, ignorând-o.

Trailer Into the wild

0 comentarii:

 
Copyright 2010 ..la-di-dA. Powered by Blogger
Blogger Templates create by Deluxe Templates. Sponsored by: Website Templates | Premium Themes. Distributed by: blog template